sigorta
sigortasol
Gündem Haber Girişi: 06.06.2022 - 11:31, Güncelleme: 06.06.2022 - 13:58

Spordan sonra sütü ihmal etmeyin!

 

Spordan sonra sütü ihmal etmeyin!

Spordan sonra sütü ihmal etmeyin!
Uzmanlar, daha sağlıklı bir beslenme stili ve spor sonrası kaybedilen protein, mineral ve vitaminlerin kazanılması için günde en az 500 ml süt içilmesi gerektiğini vurguladı. İSTANBUL (İGFA) - Uzmanlar, kaybedilen vitamin ve minerallerin geri kazanılmasını ve kas dokusunun onarılıp geliştirilmesini sağladığı, içerdiği karbonhidrat sayesinde de enerjiyi yükselttiği için spor sonrasında süt tüketmenin önemli olduğunu belirtiyor. Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç, sütün içerisinde, süt proteini olarak bilinen Kazein ve peynir altı suyu olarak bilinen Whey bulunduğuna dikkati çekerek, bu nedenle sporcuların sağlıklı olmaları ve optimal performansa ulaşmaları için en uygun içeceklerden birisi olduğunu kaydetti. Sütün, sporcuların kuvvet dayanıklılık egzersizlerinden sonra toparlanmalarını daha da kolaylaştırdığını ve dolayısıyla etkin bir içecek olduğunu belirten İnanç, “Yapılan egzersizin çeşidine, süresine ve egzersiz yapanın cinsiyetine göre önerilen süt tüketiminin değişiklik göstermesi gerekse de egzersiz sonrası en az 500 ml süt önerilmektedir. Sporcuların yeterli ve dengeli beslenme düzenleri içerisinde günde 2-3 su bardağı süt yer almalıdır” diye konuştu.
Spordan sonra sütü ihmal etmeyin!

Uzmanlar, daha sağlıklı bir beslenme stili ve spor sonrası kaybedilen protein, mineral ve vitaminlerin kazanılması için günde en az 500 ml süt içilmesi gerektiğini vurguladı.

İSTANBUL (İGFA) - Uzmanlar, kaybedilen vitamin ve minerallerin geri kazanılmasını ve kas dokusunun onarılıp geliştirilmesini sağladığı, içerdiği karbonhidrat sayesinde de enerjiyi yükselttiği için spor sonrasında süt tüketmenin önemli olduğunu belirtiyor.

Nuh Naci Yazgan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç, sütün içerisinde, süt proteini olarak bilinen Kazein ve peynir altı suyu olarak bilinen Whey bulunduğuna dikkati çekerek, bu nedenle sporcuların sağlıklı olmaları ve optimal performansa ulaşmaları için en uygun içeceklerden birisi olduğunu kaydetti.

Sütün, sporcuların kuvvet dayanıklılık egzersizlerinden sonra toparlanmalarını daha da kolaylaştırdığını ve dolayısıyla etkin bir içecek olduğunu belirten İnanç, “Yapılan egzersizin çeşidine, süresine ve egzersiz yapanın cinsiyetine göre önerilen süt tüketiminin değişiklik göstermesi gerekse de egzersiz sonrası en az 500 ml süt önerilmektedir. Sporcuların yeterli ve dengeli beslenme düzenleri içerisinde günde 2-3 su bardağı süt yer almalıdır” diye konuştu.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve noktahaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
Alibeyköy nakliyat küçükköy nakliyat bursa evden eve nakliyat gebze evden eve nakliyat