dask

Bakan Uraloğlu: Orta Koridor Avrupa için stratejik zorunluluk

Dünya 23.06.2026 - 14:40, Güncelleme: 23.06.2026 - 14:44 98 kez okundu.
 

Bakan Uraloğlu: Orta Koridor Avrupa için stratejik zorunluluk

Bakan Uraloğlu: Orta Koridor Avrupa için stratejik zorunluluk
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Brüksel’de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu’nda Orta Koridor’un artan önemini değerlendirdiklerini belirterek, Türkiye’nin Asya ile Avrupa arasındaki bağlantısallığın en güçlü halkalarından biri haline geldiğini vurguladı. ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Birliği tarafından Belçika’nın başkenti Brüksel’de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu’na katıldı. Bakan Uraloğlu, burada yaptığı değerlendirmede Orta Koridor’un yalnızca bir ulaştırma hattı olmaktan çıktığını, Avrupa’nın yük akışı, tedarik güvenliği ve ekonomik dayanıklılığı açısından stratejik bir gereklilik haline geldiğini ifade etti. Türkiye’nin demiryolları, limanlar, lojistik merkezler ve sınır geçişlerinde gerçekleştirdiği yatırımlarla koridorun en kritik aktörlerinden biri konumuna yükseldiğini belirten Uraloğlu, ülkenin Asya ile Avrupa arasındaki ticaret ve ulaşım ağında önemli bir bağlantı noktası olduğunu söyledi. Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un kapasitesini artıracak projelerle bölgeleri birbirine bağlamaya, ticaretin sürekliliğini desteklemeye ve küresel tedarik zincirlerini güçlendirmeye yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü kaydetti.  
Bakan Uraloğlu: Orta Koridor Avrupa için stratejik zorunluluk

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Brüksel’de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu’nda Orta Koridor’un artan önemini değerlendirdiklerini belirterek, Türkiye’nin Asya ile Avrupa arasındaki bağlantısallığın en güçlü halkalarından biri haline geldiğini vurguladı.

ANKARA (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrupa Birliği tarafından Belçika’nın başkenti Brüksel’de düzenlenen Bağlantısallık Gündemi Platformu’na katıldı.

Bakan Uraloğlu, burada yaptığı değerlendirmede Orta Koridor’un yalnızca bir ulaştırma hattı olmaktan çıktığını, Avrupa’nın yük akışı, tedarik güvenliği ve ekonomik dayanıklılığı açısından stratejik bir gereklilik haline geldiğini ifade etti.

Türkiye’nin demiryolları, limanlar, lojistik merkezler ve sınır geçişlerinde gerçekleştirdiği yatırımlarla koridorun en kritik aktörlerinden biri konumuna yükseldiğini belirten Uraloğlu, ülkenin Asya ile Avrupa arasındaki ticaret ve ulaşım ağında önemli bir bağlantı noktası olduğunu söyledi. Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un kapasitesini artıracak projelerle bölgeleri birbirine bağlamaya, ticaretin sürekliliğini desteklemeye ve küresel tedarik zincirlerini güçlendirmeye yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü kaydetti.

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve noktahaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.